Känslan att dra iväg...

Jag kan föreställa mig känslan att dra iväg med en motorcykel... Men jag är så pass rädd om livet att jag avstår, men känslan kan jag förnimma... Inte minst tack vare Gene Clarks så gripande "Gypsy Rider":



"Find another road where you've never been"
- Gene Clark

Gene Clark tillhör en av mina "husprofeter" som ännu inte varit med på bloggen så mycket. Kanske för att det finns så mycket jag skulle vilja skriva om denne förträffliga låtskrivare, sångare, textförfattare och magiker. Det sista syftar enbart på att hans sånger och hans känslosamma sång var helt magiska. Mannen från Byrds, han med tamburinen, levde ett hårt och tufft liv innan han dog på Bob Dylans 50-årsdag. Men han hann göra några av de bästa (och oförskämt okända) skivor som nånsin gjorts.

Jag får återkomma...