Fånge i min egen bil...!

I går blev jag fånge i min egen bil...!! Tankar om isolering och lite panik inföll illa kvickt. Jag hann börja fantisera om sitta där hela natten...

Det är så att jag har larm på bilen och batteriet i nyckeln börjar ta slut... Därför funkar bara central-låset ungefär två gånger av tre. Så när jag kört uppför backen hemma och tog ut nyckeln råkade jag komma åt låsknappen och jodå, bilen låstes! Jag tryckte gång på gång på "Öppna" utan att något som helst hände! Efter kanske tjugo försök satt jag där, väl medveten om att bilen inte kan öppnas inifrån när den är låst, och att om jag rörde mig det lilla minsta skulle larmet gå igång. Vilket det också snart gjorde! Efter en minut och tusentals tryck utan att något hände så försökte jag starta bilen i hopp om att ladda batteriet, men icke! Skulle jag ringa grannen och be henne komma och ta nyckeln via vindrutan och stänga av larmet via bakluckan (det enda låset som fungerar manuellt...) Startade än en gång och kände på dörren. Den gick att öppna! Rusade ut till bakluckan och fimpade tutandet och blinkadet. Pusst!!

Visst har livet sina överraskningar! Elliott Murphys "You Never Know What You're In For" får symbolisera. Gissa vem som ska fixa nytt batteri till nyckeln snarast möjligt...