En ilsken slidegitarr för en ilsken själ

När jag känner mig irriterad, ilsken eller bara på humör att störa, finns det nå't bättre än att sätta på en stökig slidegitarr i form av Sonny Landreth. På hög volym! Vilket sound! Av någon anledning brukar jag ganska snart bli belåtet ilsken och efter ännu en stund ilsket belåten med ett stänk av glädje.



Sonny Landreths "South of 1-10" fick vid en bilfärd för många år sen, då jag var heligt förbannad agera utloppsmusik, högt med full diskant och ett ös utav helsicke.... När jag var framme några timmar senare var jag fortfarande lite arg, men med små glädjestänk inplanterade överallt och jag var nog ganska glad faktiskt. Hur jag körde? No comments....

Här är tre av låtarna i ett enda klipp:
Shootin' for the moon + South of 1-10 + Native Stepson - den sista en grym instrumental bärsärkagång.
Länk:

Sonny Landreths hemsida - världens bästa slide-gitarrist enligt Mark Knopfler.