Meadowland - Stämningsfullt under korkeken

Nya Upptäckter del 1



För några månader sen upptäckte jag Meadowland, en svensk duo som funnits i 7 år utan att korsa mina vägar. På kort tid växte Meadowlands debutskiva "Harbours" så mycket att jag placerade den som en av årets bästa. Meadowlands musik består av suggestiva gitarrslingor och närliggande stämmor med Josef Bernberg och Robin Tinglöf, ibland med tätt komp av sparsmakad bas och trummor. Stämningsfulla funderingar under korkeken!

Sen dess har jag lyssnat ännu mer och jag tror att denna skiva kommer att följa mig lång tid framöver. Perfekt när du behöver stressa av efter en lång dag på jobbet.



Länkar:

Meadowlands hemsida - med de senaste nyheterna och mycket mer.
Meadowlands blogg - just nu mest om tiden fram till "Harbours".
Hemifrån - en presentation på engelska.
Intervju på Demolåtar.se - intressant med tankar och bakgrund.
Meadowland – Harbours - lyssna på Spotify.