Oreda och ännu mer oreda

Idag har jag försökt vara duktig och börjat plocka i ordning lite i allt kaos här hemma, och det gick ju bra först... tills jag började plocka omkring saker som var i vägen och det slutade med ännu mer oreda tror jag...

Oftast är det så att ordnar jag till ett ställe, blir det som följdverkan oordning på några andra ställen!! Måste dammsuga i morr'n, nu flyger dammtussarna omkring och det är ju inte alls så mysigt. Sen måste jag fixa lite jobb åt skolan, får ta ut komp senare, sen borde datorerna fixas och... och.... Ibland önskar jag att jag vore mer effektiv, hade mindre (nej färre...!!) grejer eller att jag bara hade noll ambition av att ha ordning....

Nu ska jag bara plocka bort lite grejer så jag kommer fram igen.

Har också förhandslyssnat på Lucinda Williams nya "Blessed" som släpps 1 mars. Hon verkar inte heller ha så mycket ordning i sitt liv. Men hon förvandlar det till känslofylld dynamik! Massvis av ruffiga gitarrer, mycket tystnad mellan raderna, hennes röst spricker mer och mer, men det låter ruskigt bra, hennes bästa på länge... Här är länken ! Funkar en vecka framåt!