Längtan efter regn

Värmen börjar kännas som en i raden av många heta klibbiga sommardagar. När det blir mer än 25 grader söker jag upp skuggan och tycker att det räcker. Visst uppskattar jag fint väder,
men livet måste ha fler ingredienser än att hålla rätt temperatur!! Blir det för varmt så blir jag stillasittande och då händer det alltför lite...


För mig är fina sommardagar att käka frukost ute i den friska morgonluften (ja, förmiddags-luften då). Att känna vinden fläkta. Och dessa underbara kvällar då luften åter infinner sig uppfriskande och mindre kvalmig, svettig och... jo, påfrestande. Blir det för varmt lider jag.

Så nu längtar jag efter lite regn. Inget går upp mot hur regnet kan rensa luften från det jag inte tål i värmen. Att gå ut efter ett regn, så friskt, så härligt! Eller varför inte spatsera under ett paraply och ta del av regnet. Det kan faktiskt vara vackert, Dar Williams har så rätt i sin
"Beauty of the Rain". Som att känna regnet nästan, eller så dagdrömmer jag igen...