Semester... Sommarlov...

Vaknade i morse av att regnet piskade mot rutan, tog mig upp och väl nere i köket satte jag på radion för att få en väderprognos. De frenetiskt hurtiga och överpratiga herrarna på Radio Sörmland gick mig på nerverna, så snabbt stängde jag av. Öppnade i stället fönstret lite grann och släppte in den förföriskt friska luften. Nu blev det bättre...!!

Nu på kvällen: Äntligen semester...! Inte en tanke på jobbet på flera veckor... Tredje raka segern för Djurgården... Tänker på att det är sommarlov...! Ingen väckarklocka på morgonen, spontana infall och utflykter, kasta av kläderna och bada näck i nån sjö, tid för vänner, tid för mig själv, tid för all musik som väntar på att bli spelad. Det är härligt att höra folk säga att det är en underbar dag idag!



Hade inte hört Moby Grape's "It's A Beautiful Day Today" på evigheter, men den träffar fortfarande mitt i prick.