En del njuter - men jag lider

Värmebölja... Över 30 grader och svettigt och inget skönt alls. Igår tror jag att jag bytte T-shirt 4 gånger!
Jag tycker faktiskt att det är vidrigt! Jag vet att många njuter och att det är så här de vill ha sommaren, men jag lider, L-I-D-E-R !!! En varmblodad typ som mig klarar inte av att det är mer än max 25 grader, helst bara 20 och en liten bris...

Jag anser nämligen att dagarna blir jobbiga när all energi går åt attt hålla nere temperaturen så pass att man inte blir tokig och börjar angripa väggarna. Lite mer vill jag ha av tillvaron... Men: Att sitta och läsa i skuggan, en vindpust då och då och en kall öl: OK, det är inte så tokigt... Men jag kan inte sitta still för länge och läsa gör jag helst i soffan utan för många intryck från naturen och omgivningen.



Så snälla, nu räcker det! Längtar efter ett lugnt strilande regn och den friska luften efteråt: DET är skillnad det!