Är det tid jag jagar i mitt liv?

Idag är det 20 år sen jag flyttade ut hit på landet... En evighet sen och ändå har det gått så fort!!! Min yngste son var 1½ år och nedersta trappsteget var så högt att han fick vika sig på mitten och kravla sig upp.... nu är han 1.90 lång och kan ta hela trappan i ett enda kliv när han kommer hem. Mycket vatten under broarna sen dess och förhoppningsvis lite kvar än.

20 år blir 7300 dagar... Många finns det kvar fragment av i minnet, några få lyser fortfarande kristallklart, men de flesta döljs i den dunkla bunten av tid som passerat och jag undrar vart alla dagar gick... "Är det tid jag jagar i mitt liv?" sjunger Christer Jonasson i sin "Alla Dagar". Det är nog så...!



Det är april trots allt och våren lurar bakom hörnet. Om det blir så fint och soligt och varmt i helgen som de sagt, ska jag ut och fixa lite, plocka kvistar, kratta ihop lite grus, kanske tvätta bilen, osv.... och den härliga vårluften ska få invadera alla sinnen...