Krigsindustri utan hjärna och hjärta

Så har då den oftast dolda bilden av kapitalismens ideal klivit fram i ljuset. Det finns tydligen ingenting som hindrar för att några penningstarka skitstövlar skall kunna räkna in ännu mer stålar. Att exportera krigsindustrier till ett land i krig! Allt säkert med regeringens välsignelse...
Exakt vilken del av lill-tån tänker de med? Den vidriga vapenexporten räcker ju mer än nog!



Warren Haynes och Eddie Vedder gör en ursinnig version av "Masters of War".

Come you masters of war
You that build the big guns

You that build the death planes
You that build all the bombs
You that hide behind walls
You that hide behind desks
I just want you to know
I can see through your masks
You that never done nothin'
But build to destroy
You play with my world
Like it's your little toy
- Bob Dylan


Dylan skrev dessa rader på 60-talet. Tyvärr lika aktuella än idag.

Let me ask you one question
Is your money that good?
Will it buy you forgiveness?
Do you think that it could?
I think you will find
When you death takes its toll
All the money you made
Won't ever buy back your soul
- Bob Dylan


Jag skäms att vara svensk. Jag skäms för att mitt land bidrar till att ha ihjäl oskyldiga barn. Jag skäms för att vi tjänar pengar på andra medmännsikors lidande. Jag skäms över att vi har en regering utan både hjärna och hjärta. Till dem vill jag bara säga:

If you ever have a sleepless night
Just count out your money and it will be alright!

- Alan Hull (Lindisfarne)