Earth Hour

Jag tog fram kameran och förevigade "Earth Hour" inne:

och ute, nere vid vägen, lyste gatubelysningen:


Det är väl ingen slump att "Earth Hour" alltid inträffar sent en helgkväll? Som vanligt är det de vanliga små individerna som får visa vägen... Vad gör de riktigt stora el-slukarna? Borde de inte också ställa upp...?

Om vi kan lagstifta så att Systembolaget måste annonsera mot sin egen försäljning, då kan vi väl även tvinga elbolagen... Tänk er en annons i stil med:
"Om du släcker varannan lampa så kan vi stänga kärnkraftverken och kommande generationer slipper ta hand om ditt radioaktiva avfall...!
Och de kanske har kvar en planet där även de kan tända en lampa...!"


Plötsligt ser jag en ännu större utvecklingspotential: Vad sägs om den här annonsen:
"Koncernchef Valdemar af Cashius: Jag avstår min bonus... och för de pengarna har vi kunnat anställa fem ungdomar!"

Marknaden, vad väntar ni på? Jag är övertygad om att ni får fler kunder om ni vågar utmana ert eget tänkande och tar ansvar för fler än er själva...