Vi är här bara en gång

Det kom ett litet meddelande om att Christer Jonasson gjort en ny singel....


Christer på Contrast i Eskilstuna 2005

Öppnade hans hemsida och ut strömmade "Hagsätramånen". Jag blev riktigt glad och varm om hjärtat. Hoppas nu verkligen att den får lite uppmärksamhet, det förtjänar han verkligen!

Lyssna på den direkt på hans hemsida:
Christer Jonassons hemsida

När du ändå är där, lyssna på några låtar från hans solodebut 2007. Det årets bästa svenska skiva, utan tvekan. En skiva jag lyssnat mycket på. Mestadels akustisk och lägmäld, men den berör desto mer. Varje gång hittar jag något nytt och det finns textrader som ruskar om:
Är det tid jag jagar i mitt liv?
Kan jag nånsin få känna mig fri?

Som ett löv som sakta faller
Blir det aldrig nånsin vår?
Som en månad bakom galler
Var det hit jag kom igår?
Som ett jobb dom aldrig gav mig
Fast jag prövat alla trick
Men ändå alla dagar som gick

Det ÄR tid jag jagar i mitt liv! Men få sätt att spendera den tiden bättre än att lyssna på Christers skiva. Och hans nya singel.