Nej, inte Lisa!

Så var det dags att fylla tidningarna och TV-tablåer med det fullständigt meningslösa och innehållslösa igen. Mer än halva befolkningen kommer att se på TV och sedan samtalas det i varenda personalrum... Varför bry sig? Jo, jag vill inte att mina pengar via TV-licensen ska sponsra ren dynga och dessutom i överflöd. Tänk er att vår svenska television i månader enbart skulle lyfta fram skräplitteratur, eller bara ha matprogram om fet snabbmat, eller att varenda fixa-det-själv program skulle handla om hur man kan fuska vid renoverandet hemma så att det garanterat INTE håller... Men när det gäller "musik", då går det bra att i två månader bara lyfta fram det ytligaste masspoducerade utan egen identitet!! Och sedan så kan man lyfta fram dansbandsmusik månaderna efter...

Aina Rasool skrev för några år sedan i Eskilstuna-Kuriren:
Tillgjord musik som får mina öron att blöda
"Vare sig det är en sorglig eller glad låt så står artisten där på scen med ett stort fånigt leende på läpparna, blicken mot kameran, och sjunger med oslagbar energi fast utan känsla." Läs hela artikeln! Bättre kan det inte sägas!

Till min fasa har jag upptäckt att Lisa Miskovsky ska vara med i år. Om jag hade gjort en förteckning över artister som jag var bergsäker på att de ALDRIG skulle kunna nedlåta sig att vara med i skiten, så skulle Lisa varit med på listan. Hur kan du Lisa, VARFÖR?



Kan man sjunga "Back To Stoneberry Road" så här känslosamt i Nyhetsmorgon 2008, och några år senare... Undrar just om tuffa Lisa inte blivit tacklad med huvudet före i hockey-rinken eller krockat i snowboard-backen...

När jag dessutom läser att Helena Bergström ska vara med och leda skiten... Ännu en person som jag trodde hade bättre omdöme...

Bojkotta eländet! Avstå! För det är väl inte så du egentligen vill spendera lördagskvällarna i några månader? Finns det verkligen inget bättre du kan välja? I så fall är det verkligen större kulturell kris än jag befarat!

PS: Är det bara jag som blir illamående av alla dessa cirkulerande kameror, blinkande lampor, roterande golv, dimridåer och andra irriterande effekter? Var tusan ska jag fästa blicken? Känner mig som en illa behandlad badminton-boll och blir spyfärdig. So what? Risken att jag skulle missa något sevärt är ju obefintlig...