Fler obskyra favoritlåtar: Sov Min Kära

En hel vecka har gått utan att jag hunnit med ett ord... Det är mycket nu... Desto viktigare att den musik man lyssnar på, om man nu alls hinner lyssna, är någonting som lyfter...!

Obskyra favoritlåtar del 5: Siri Karlsson - "Sov Min Kära"



Siri Karlsson är inte Siri Karlsson, utan ett slags gruppnamn för Maria Arnqvist (altsax) och Cecilia Österholm (nyckelharpa). Deras skiva "Gran Fuego" är spännande och full av melodi-slingor som jagar varandra. Musik jag borde tycka om, jag blir imponerad men inte mer. Sen kommer då det näst sista numret och mina öron spetsar sig. En mansröst och en kvinnoröst sjunger ordlöst och det är så vackert och så berörande att jag nästan börjar gråta.

Och jag som höll på att stänga av innan... Ibland kommer de riktiga guldkornen oväntat och väl dolda...!