Sandy Denny - 35 år av saknad

No one is given the map to their dreams
All we can do is to trace it
See where we go to
Know where we've been
Build up the courage to face it
- Sandy Denny


Idag är det 35 år sedan Sandy Denny dog. 35 år!!! Livet är kort, jag är sjuk och hostar så jag spyr. Ändå så vidgas perspektivet och livet känns stort. Sandy hade en karisma som kunde smälta isar och förflytta berg. Saknaden av Sandy kommer jag alltid att bära med mig. Det hon lämnade efter sig kommer alltid att vara en källa av glädje och djup, förståelse och förundran.


Fairport spelade i fredags "Farewell Farewell" och när jag nu ser detta montage av bilder från deras yngre dagar blir jag riktigt nostalgisk. Se långhåriga Simon Nicol och Richard Thompson! Se en frisk Dave Swarbrick skrida fram! Se några av de få levande bilder som finns med Sandy Denny inklippta! Livet känns än mer värdefullt, med eller utan förkylning...

Sandy Denny var i en klass för sig själv: Som sångerska, låtskrivare, textförfattare och aldrig kommer vi få uppleva någon som ens kommer i närheten av henne...

Like the thought of a rose
Whose beauty remains
Even though the bloom goes
- Sandy Denny